بررسی-سیستم-های-ترمز-ضد-قفل-abs
بررسی سیستم های ترمز ضد قفل ABS
فرمت فایل دانلودی: .DOC
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 115
حجم فایل: 17792 کیلوبایت

نوع فایل: word
قابل ویرایش 115 صفحه

مقدمه:
وظیفه ی سیستم ترمز در یک خودرو ایجاد شتاب منفی در خودرو جهت کم کردن سرعت آن یا توقف خودرو یا کنترل سرعت در سراشیبی ها می باشد. بنا بر این سیستم ترمز باید در خودرو نیرویی در خلاف جهت حرکت خودرو تولید کند که این نیرو در یک مسافت راه ترمز به عنوان کار نیروی ترمزی تعریف می شود، که این کار نیروی ترمز انرژی جنبشی خودرو را کاهش می دهد(یا صفر می کند).پس هرچقدر که جرم خودرو بیشتر باشد باید نیروی ترمزی قوی تر باشد.

M = جرم خودرو
= V سرعت خودرو
F = نیروی ترمزی
S = راه ترمز
و هر چقدر که سرعت خودرو افزایش یابد به مقدار مجذور آن نیروی ترمز باید افزایش یابد.
یک خودرو باید در اثر نیروی ترمزی تولید شده در یک راه معینی (راه ترمزی) متوقف شود که این مقدار بر طبق استانداردهای جهانی مشخص می شود.
بنابراین با ثابت بودن s در سرعتهای متفاوت نیروی ترمز متناسب با جرم خودرو و سرعت آن طراحی می شود.
کار نیروی ترمز در خودرو که سبب کاهش انرژی جنبشی می شود به صورت انرژی گرمایی در سیستم ترمز ظاهر می شود ، یعنی این انرژی زیاد موجب گرم شدن قطعات اصطکاکی در سیستم ترمز می شود. بنابراین سیستم ترمز باید در مقابل حرارت و دما مقاومت بالایی داشته باشد ، و نیز بالا رفتن دما تاثیری بر روی کارکرد قسمتهای اصطکاکی نداشته باشد و به عبارت دیگر آن قسمتها در برابر تغییرات دما حساس نباشند.
به عنوان مثال تشتکی های آب بندی در اثر بالا رفتن دما حالت خود را از دست نداده وآب بندی آنها به هم نخورد و یا روغن ترمز نقطه ی جوش بالایی داشته باشد و در اثر بالا رفتن دما ویسکوزیته ی آن زیاد تغییر نکند.

فهرست مطالب:
فصل اول
ترمز چیست
ترمز های هیدرولیکی
ترمز دو مداری با پمپ دوبل
سیستم ترمز چرخ
سیستم ترمز دیسکی
بوستر
فصل دوم
فلسفه یABS
اختراع ترمز ضدقفل
محدودیت های ترمز ضد قفل
دینامیک تایرها
فصل سوم
معرفی اجزا سیستم ABS
واحد کنترل الکترونیکی(ECU
مدارهای ایمنی
دوره (سیکل ) کنترل ABS
مدارهای هیدرولیکی
مدارهای جلو – عقب مجزا
مدارهای قطری مجزا
کانالهای ABS
سیستم های یک کاناله
سیستم های سه کاناله
سیستم های چهار کاناله
واحد کنترل هیدرولیکی
نوع مجتمع
نوع غیر مجتمع
پمپ
سیلندر اصلی
سولونوییدها
شیرهای سولونوییدی سه وضعیتی
شیرهای سولونوییدی دو وضعیتی
مقسم هیدرولیکی بوش
دستگاه جک هیدرولیکی
انباره ها ( آکومولاتورها
سنسور سرعت
سنسور شتاب
ساختار سنسور شتاب
سنسور شتاب جانبی
عملکرد سنسور شتاب
سوئیچ چراغ ترمز
سوئیچ سطح روغن ترمز
فصل چهارم
سیستم ضد قفل ABS چگونه کار می کند
دیاگرام سیستمABS
عملکرد فعال کننده ی ECU
وضعیت ترمز معمولی: (ABS فعال نیست
وضعیت ترمز اضطراری: (ABS فعال است
وضعیت کاهش فشار
وضعیت ثابت نگه داشتن فشار
وضعیت افزایش فشار
فعال کننده ی ABS با شیر سولونوییدی دو وضعیته
ABS ECU
فصل پنجم
عیب یابی سیستم ABS
سنسورهای سرعت چرخ
سوئیچ چراغ ترمز
سیستم ترمز اصلی
سیستم تشخیص عیب ABS
تفسیر لامپ اخطار
خواندن کدها
آزمایش سنسور سرعت چرخش
منابع

منابع و مأخذ:
1-آلسترد ، آلن ؛ اصول کار و عیب یابی سیستم های ترمز ضد قفل (ABS) ، مترجم: علیرضا صیادی – تهران: ناشر: ارمغان نشر علوم ؛ ناشر همکار: کانون نشر علوم – 1382
2-سیستم ترمز ضد قفل ABS ؛ ناشر: شرکت نهیه و توزیع قطعات و لوازم یدکی ایران خودرو ( ایساکو )
3-اریک شوانیتز ؛ الکترونیک اتومبیل ؛ مترجمان: دکتر منصور بهروزی لار ، دکتر سید سعید محتسبی ، دکتر محمد هادی معظم ؛ تهران: دانشگاه آزاد اسلامی ؛ مرکز انتشارات علمی ؛ 1382

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.